הסיפור שלנו

אם אתם מחפשים מקום לארוחה ייחודית, ללינה רומנטית, או פשוט לתפוס מושב בבר, אנחנו נשמח לראות אתכם בשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה

ברוכים הבאים לשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה;
המסעדה, הבר, המרתף, וחדרי הבוטיק בכפר מעיליא שבגליל! המקום מחבר בין מיטב האוכל האיטלקי, קסם כפרי, היסטוריה, והכנסת אורחים לבבית. שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה ממוקם בתוך בניין היסטורי המחובר למבצר צלבני מהמאה ה- 12 לספירה, אשר נבנה על-ידי המלך בולדווין השלישי על מנת לשרת כמצודה עם מבט אסטרטגי להר מירון.

שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה הוא מפעל חייהם של סלמה עסאף ולביב עסאף וחלום שסוף סוף התגשם. המבנה אשר שוקם במהלך כשני עשורים על ידי בני הזוג, נהג לשמש לצרכי מגורים, וחדר אחד אף שירת את ה”מוכתאר” של הכפר.
היום הבניין, הממוקם ליד הכנסייה בגרעין הישן של הכפר, מורכב ממספר חללים פנימיים וחצרות פנימיות ומשקיף לנוף משכר להרי מירון וחרמון.

הדגש של הביקור הוא הגסטרונומיה; בשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה אנו מתגאים בהצעות הקולינאריות שלנו. המסעדה שלנו בסגנון ה- לא טריטורייה מציעה אוכל איטלקי משובח עם שילובים מקומיים ורשימת יין רחבה.
בזמן הסעודה, האורחים יכולים לצפות בשאירים של מפעל היין הפרנקי (הצלבני) הגדול ביותר שנתגלה עד עכשיו במזרח הלטיני ובבאר הרומית שנתגלתה, כל זאת דרך פתחי זכוכית שיועדו לכך ברצפת העץ של מסעדת שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה.

בשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה יש גם בר בעל אווירה אינטימית וחמה, ובו לקוחות יכולים ליהנות ממבחר גדול של משקאות חריפים, קוקטילים, ויינות שמתלווים לאוכל האיטלקי המשובח.

לצד ההצעות הקולינריות ולבר, בשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה מציעים לינת בוטיק. חדרי הבוטיק מרוהטים לפי סטנדרט גבוה, תוך שמירה על נגיעות קלאסיות ואוטנתיות.

אם אתם מחפשים מקום לארוחה ייחודית, ללינה רומנטית, או פשוט לתפוס מושב בבר, אנחנו נשמח לראות אתכם בשָׁאטוֹ דֹה רוּאָה- אחד האתרים הייחודיים שקיימים בגליל העליון.
תפגשו את משפחת עסאף
חלום שהתגשם
SpeakerCamera
אודות
סלמה עסאף, חובבת עתיקות מושבעת ובוגרת החוג להיסטוריה, יחד עם בעלה לביב עסאף ז”ל, הבעלים שגדל בתור נער צעיר באחד מהבתים המשומרים, התחילו יחדיו את מפעל חייהם כשני עשורים אחורה.
התהליך שסלמה ולביב עברו היה מלווה בהרבה הנאה אבל גם בהרבה קשיים, באתגרים אך גם ברגעים משמחים. למרבה הצער, לביב נפטר בשנת 2020, לפני שיכל לראות איך שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה נולד לחיים. אחרי פטירת הבעל, אביה של סלמה ושלושת ילדיה, רשא, ח’ליל, ופאדי עזרו לה להשלים את הפרויקט ולהגשים סוף סוף את החלום.
לפגוש את המשפחה היום אומר את הכול. חזון, נחישות ואהבה לארח אנשים – אלה הם הערכים המרכזיים שמכוננים היום את שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה.
משפחת עסאף בכפר מעיליא היסטורית, משפחת עסאף הייתה אחת המשפחות הראשונות להתבסס בכפר הנוכחי ולעזור בהקמתו לפני כ- 300 שנה. הרובע הישן של המשפחה היה ממוקם במגדל הצפון מזרחי של המבצר והרבה מהבתים המחוברים לחומה הצפון מזרחית של המבצר הם של המשפחה.
ח’ליל עסאף, הסבא רבא, אשר ייסד את אחד הפלגים של המשפחה, עזב בתור נער צעיר לעכו ועבד תחת חסותו של חיים פרחי העוזר האישי של אל ג’זאר… בשנת 1820, הוא חזר לכפר על מנת להקים בית ומשפחה משלו, אותו בית שהפך לימים לחלק ממה שמהווה היום את שָׁאטוֹ דֹה רוּאָה.